Spørsmål og svar

Har Drill 1 mottatt min innbetaling (faktura)?
Kunde vil motta betalingspåminnelse dersom innbetaling ikke er registrert etter forfall.

Det er ikke nødvendig å sende e-post med informasjon om at faktura er betalt eller å sende kopi av betalingskvittering.

Har du ikke mottatt noen betalingspåminnelse, etter at faktura har forfalt, er innbetalingen registrert og alt i orden.

Hvorfor kan jeg ikke betale med kort i nettbutikken?
Dette skyldes at det kan være at det må gjøres justeringer i bestillingen av nettbutikken før denne kan betales av kunde.

Gjelder porto, storkunderabatter og evt. prisjusteringer i forhold til spesialsøm av kostymer.

Hvor lang leveringstid er det?
Varer som er på lager, sendes ut så snart innbetaling for fakturerte ordrer er registrert. Innbetalinger registreres daglig.

Bestillingsvarer sendes ut så snart disse ankommer Drill 1 fra fjernlager. Se estimert leveringstid for hver enkelt produkt i produktvisningene.

Det er ikke kapasitet til å besvare spørsmål fra kunder om leveringstid for hver enkelt ordre i nettbutikken, utover det som allerede er informert om i nettbutikken og i mottatt ordrebekreftelse. Estimert leveringstid for bestillingsvarer er oppgit i hver enkelt produktvisning.

Kunde blir varslet pr. e-post/ sms, så snart pakke er sendt fra Drill 1. Drill 1s kunder mottar også varsling via sms når pakke er på vei og når den har ankommet lokal Post i butikk/ lokalt postkontor.

Det sto at det var 1-5 dagers leveringstid. Hvorfor har jeg ikke ennå mottatt varene mine?
Postens sendingstid er normalt 1-5 dager, men leveringstiden avhenger av om kunde har bestilt en vare som var på lager eller bestillingsvare, samt om innbetaling er mottatt hvis kunden har valgt faktura som betalingsmåte. Det er lagervisning pr. farge/ størrelse i nettbutikken. Kunde blir varslet pr. e-post/ sms, så snart pakken er sendt fra Drill 1.

Det sto at varen var på lager når jeg bestilte. Hvorfor har jeg ikke ennå fått bestillingen tilsendt?
I noen tilfeller kan det dessverre være feilregistrering av lagerstatus. Det gjøres varetellinger jevnlig og da oppdateres også lagerstatus i nettbutikken.

Hvis flere kunder bestiller samme produkt helt samtidig kan lagervisning komme opp feil.

Gjør oppmerksom på at man inne på produktvisningen og i rullgardinen for farge/ størrelse ser hva som er på lager. Er f.eks. skotypen du ønsker på lager i størrelse 35, 38, 39, 40 og 41 vil produktet vises som "på lager" øverst. Se derfor i rullgardinen inne på produktet for å se eksakt hvilke størrelser som er på lager. Det som evt. ikke er på lager hos Drill 1 bestilles opp til kunde fra fjernlager.

Hva er Postens forsendelsestider?
* Småpakke i postkassen: Normalt 1-2 dager.
* Servicepakke/ Norgespakke: Normalt 1-5 dager.

Før jul gjelder egne sendingstider. Disse blir lagt ut i Drill 1s nettbutikk som informasjon til kundene.

Det må tillegges tid til registrering av innbetaling (faktura) og pakking av bestilling.

Hvorfor tilbyr ikke Drill 1 gratis frakt?
Det er som kjent ingenting som er gratis.

Drill 1 tilbyr to pakketyper og portopriser:
- Småpakke i postkassen - kr. 95,-.
- Servicepakke - kr. 140,-. 

Kan jeg bytte varer?
Det er ingen lovbestemt rett å kunne bytte varer, men Drill 1 tilbyr 14 dagers bytterett som en ekstraservice til sine kunder.

Bytteretten i forbindelse med julehandel gis av Drill 1 til innen 15. januar (året etter). Gjelder bestillinger gjort f.o.m. 15. november (året før).

Returnerte varer må være ubrukte og returneres i orginalemballasje. Evt. merkelapper skal fortsatt henge på.

Kunde må dekke portokostnader i forbindelse med bytte. Gjelder både for returpakke og utsendelse av ny/ nye varer.

Send inn en e-post til Drill 1 med beskjed om hva du ønsker å bytte til, slik at bytteordre kan settes opp herfra og faktura for portokostnader kan sendes per e-post.

Byttevare sendes ut herfra, så snart returvaren er mottatt og innbetaling for ny utsendelse er registrert.

NB: Gjør kunder oppmerksom på at de er ansvarlige for returpakken sin inntil denne er mottatt hos Drill 1. Anbefaler derfor at kunder sender returvarer med EDI-registrert forsendelse (sporingsnummer/ strekkode), da Posten ikke erstatter uregistrerte sendinger som blir borte i deres system.

Hvor lang tid tar det fra jeg avbestiller og til jeg mottar tidligere innbetalt beløp for bestillingsvarer?
Tilbakebetalinger samles opp og gjøres normalt to ganger i måneden.

I juli og august, grunnet sommerferieavvikling, er behandlingstiden lenger. Grunnet mange bestillinger og redusert kapasitet i ukene før jul, vil slike utbetalinger gjøres fortløpende i uke 1 og 2. 

Drill 1 er et enkeltpersonforetak og grunnet langvarig sykdom vil det være lengre behandlingstid for utbetalinger i forbindelse med avbestilling. Takk for tålmodigheten og beklager ulempene dette medfører for de kundene dette gjelder. 

Hvorfor er produktet noen ganger tatt ut av originalemballasjen når jeg mottar forsendelsen?
Bring/ Posten beregner portopriser i forhold til pakkens størrelse, vekt og fraktstrekning.

Drill 1 pakker forsendelsene så små som mulige, både for å få så lave portopriser som mulig til kundene, men også for å spare miljøet ved at ikke luft fraktes.

Gjenbruker Drill 1 ytteremballasje til sendinger?
Ja, dette gjøres for å skåne miljøet. Kun ytteremballasje. Inneremballasjen er original.

Sendes det flere pakker til meg, dersom bare noen av produktene i bestillingen min er på lager?
I utgangspunktet sendes bestillingen samlet til kunden og det settes opp portopris for en utsending.

Det er mulig for kunde å be om delutsendinger. Skriv da dette i kommentarfeltet ved bestilling. Porto for to eller flere utsendinger vil i så fall bli fakturert kunden.

Dellevering kan etterbestilles ved å ta kontakt med Drill 1 pr. e-post. Oppgi da ordrenummer ved henvendelse.

Kan privatpersoner handle hos Drill 1?
Ja, både privatkunder, organisasjoner og bedrifter er velkomne som kunder.

Noen jeg kjenner har lagt inn bestilling. Kan jeg stille spørsmål vedrørende denne?
Drill 1 kan kun besvare spørsmål om innlagt bestilling direkte til kjøper.

Dette skyldes det juridiske forholdet og at det ikke er kapasitet til å besvare flere personer spørsmål om samme bestilling.